Jak wyjść z ELO Hell?

1. Wstęp
2. Przygotowania
3. Rozmowa w lobby,
wybór postaci dla drużyny oraz meta game
4. Porady ogólne
5. Porady dla AP carry
6. Porady dla AD carry
7. Porady dla Bruisera
8. Porady dla Junglera
9. Porady dla Supporta
10. Porady w pigułce, przydatne linki oraz podsumowanie



Wstęp

Poniższy poradnik jest kompendium wiedzy, które powinien posiadać każdy z graczy, zawierają się w nim podstawy gry, które są wystarczające do osiągnięcia ELO na poziomie średnim (1450-1600). Przedstawione porady, nie zagwarantują 100 % sukcesu, jednak pozwolą zmaksymalizować nasze szanse podczas zmagań

Przygotowania

Przed rozpoczęciem przygody z rankedami musimy się zastanowić nad pewnymi aspektami, oto one:

1. Czy posiadam co najmniej po trzy postacie każdego typu? (AP Carry, AD Carry, Bruiser, Jungler, Support) i czy potrafię nimi grać w stopniu dostatecznym. Jest to ważna sprawa, ponieważ granie rankedów w systemie rozgrywki niezorganizowanej znanej pod nazwą Solo Q wymaga od nas dużej uniwersalności, nie zawsze będziemy mogli grać championem, którym chcemy.

2. Czy posiadam podstawowe runy? Minimum to:

A) Marks – Armor Penetration, Magic Penetration
B) Seals - Flat Armor 
C) Glyphs - Magic Resistance per level
D) Quintessences - Flat ability power,  Flat Armor penetration

3. Czy jestem odporny na stres i presję innych? W rozgrywkach rankingowych ludzie szybko tracą nerwy, może dojść do ostrej wymiany zdań, w którą nie należy się wdawać

4. Czy jestem stanie dyrygować innymi? Często warto się podporządkować innym, jednak to zazwyczaj pójście na łatwiznę. Carrować, to nie znaczy tylko zdobywać fragi i zwiększać własne statystyki, a pomagać innym udzielając odpowiednich rad oraz poleceń.

5. Czy potrafię last hitować? Tutaj znajdziecie poradnik na ten temat - Kliknij! Jeśli na normal games nie osiągasz średnio około 100 minionów między 12 a 15 minutą oraz 200 minionów między 25 a 30 minutą to nie jesteś gotowy do rozpoczęcia gier rankingowych. Musisz popracować nad tym aspektem gry.

6. Czy znam umiejętności większości bohaterów? Kluczem do wygrywania jest znajomość przeciwnika, jego cooldownów oraz mechaniki umiejętności, nic nas nie może zaskoczyć. Głupio jest ginąć właśnie z tego powodu.

7. Czy mam odpowiednie warunki do grania? Bądź pewien, że nic nie zakłóci Ci gry, zadbaj o to, zadzwoń wcześniej do dziewczyny, wynieś śmieci mamie, zjedz kolacje. Nic nie ma prawa zakłócić Twojej koncentracji. 

Rozmowa w lobby, wybór postaci dla drużyny oraz meta game

Tutaj panują podzielone zdania na ten temat. Jednak według mnie jeżeli jesteśmy pierwszym lub drugim pickiem jesteśmy nijako predysponowani do wybrania nas interesujące pozycji a reszta teamu powinna się dopasować do nas. Jeśli wybieramy jako trzeci, czwarci, piąci powinniśmy spytać się reszty o zdanie. Nawet jeśli wybierasz ostatni, nie zaszkodzi spytać się reszty, czy przypadkiem nie mógłbyś zająć środkowej linii, jeśli odpowiedź będzie negatywna niestety będziemy musieli się dostosować do innych.

Obecnie istnieją zasadniczo cztery sposoby grania (meta game):
 
1. Bruiser top, Bruiser jungle, AD Carry, AP Carry, Support - Jest to najczęstsze ustawienie w solo Q, zapewnia ono dużą ogólną wytrzymałość teamu, co jest niezmiernie ważne w przypadku osób niezorganizowanych. Taki układ pozwala na błędy podczas teamfightów.
.
2. 2xAP carry Bruiser jungler, AD Carry Support - Takie ustawienie zapewnia niezwykle silne early oraz mid game, jednak nie pozostawia miejsca na błędy, takie ustawienie jest mniej spotykane na solo Q, ponieważ wymaga zazwyczaj zgrania. Często na mid idzie AP carry z silniejszym CC i silny w early game, aby mógł pomagać na innych liniach w miarę sprawnie, natomiast na górną linię idzie AP Carry z większą przeżywalnością lub silny w late game np. Karthus, Ryze, Rumble, Swain, Vlad

3. Bruiser top, AP carry mid, Bruiser jungler, Roamer, Support - Raczej eksperymentalna taktyka z serwera amerykańskiego, polegająca na pozostawieniu dolnej linii dla AD Carry, który posiada AoE skill pozwalające na push oraz duży range, aby nie stracił wieży w 5 min (nadaje się do tego np. Caitlyn, Sivir). Roamerem jest zazwyczaj support z CC (Alistar, Taric, Janna - postacie nie wymagające dużego zastrzyku gotówki do prawidłowego funkcjonowania). To ustawienie ma na celu zwiększenie potencjału drużyny w early game w postaci 3 osobowych ganków (jungler, roamer, osoba na linii). 
.
4. 2xSupport, Bruiser top, Jungle Bruiser, AD carry - Taktyka na tak zwanego "super carry". Jeden z supportów idzie na mid lane, ustawienie ma na celu nastawienie się na ochronę własnego AD carry i zwiększenie potencjału zespołu w late game.

Najczęściej powinniśmy dostosować się do układu 1, czasem zdarzy się 2. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy łamać meta game. Jest to spowodowane nie tyle możliwością słabej efektywności Twojego pomysłu a przyzwyczajeniem osób z Twojej drużyny do danych ustawień.

Jedną z najważniejszych rzeczy na solo Q jest posiadanie inicjatora. Niestety team:

AD Nidalee
AP Cassiopeia
AD Shaco
AD Kog'maw
Support Soraka

mimo poprawnej kompozycji będzie miał problemy z rozpoczęciu teamfightu w przypadku wyrównanej gry i będzie musiał czekać na inicjację ze strony przeciwnika. 

Kim jest inicjator? To postać, która ma umiejętność do sprowokowania/wymuszeniu na przeciwniku teamfightu, następuje to głownie przez postacie wytrzymałe i posiadające CC, czasem zdarzają się wyjątki w przypadku, gdy postać posiada duży zasięg CC a jest papierowa np. Gragas, Karthus. Annie, nie jest inicjatorem teamfightów (podkreślam, teamfightów - nie ganków), a raczej być nie powinna, posiada ona zbyt mały zasięg, takie rzeczy działają tylko na bardzo niskim poziomie i nie powinniśmy łapać złych nawyków

Jeśli w teamie nie będzie inicjatora na jakiejkolwiek z pozycji powinieneś właśnie go wybrać (oczywiście, jedne z niżej wymienionych postaci nadają się lepiej do tego celu inne gorzej):

Bruiser inicjatorzy z solo top: Cho'gatch, Galio, Gankplank, Jarvan, Irelia, Lee Sin, Malphite, Nasus, Renekton, Rumble, Shen, Singed, Tryndamere, Udyr, Warwick

Jungler incjatorzy: Amumu, Blitzcrank, Lee Sin, Maokai, Nocturne, Rammus, Singed, Skarner, Trundle, Udyr, Volibear, Warwick, Xin.

AP carry inicjatorzy: Galio, Gragas, Karthus, Rumble, Ryze, Swain, 

AD Carry inicjatorzy: Ashe, Urgot

Support inicjatorzy:  Alistar, Blitzcrank, Taric

Oczywiście w przypadku feedu, niemalże każdy bruiser może być inicjatorem, po przez zwykłe wbiegnięcie w przeciwników, jednakże z góry zakładamy, że taki bruiser  jak np. Jax może być mniej zfeedowany niż nasz domowy kot. 

 
 

Komentarze

  1. nie masz ogólnego miejsca na komentarze, więc napiszę tutaj. Zajebisty blog! Twoje replaye i wywody uświadamiają mi, że jestem słabym graczem ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś napisałeś, że ukaże się do końca roku - na razie jest sam spis rozdziałów.
    Kiedy wyjdzie cały poradnik?

    OdpowiedzUsuń
  3. mam nadzieje ze Twoj poradnik zmniejszy ilosc trolli na serwerach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A i uwazam ze powinienes bardziej podkreslic role CC w teamie, druzyna bez chocby jednego dobrego CC jest niczym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po weekendzie, mam zjazd na studiach z zaliczeniami w tym tygodniu

    OdpowiedzUsuń
  6. "5. Czy potrafię last hitować? Tutaj znajdziecie poradnik na ten temat - Kliknij! Jeśli na normal games nie osiągasz średnio około 100 minionów między 12 a 15 minutą oraz 200 minionów między 25 a 30 minutą to nie jesteś gotowy do rozpoczęcia gier rankingowych. Musisz popracować nad tym aspektem gry."

    ogólnie tak ale... "na normal games" blind picki nie są wyznacznikiem niczego blindy (moim zdaniem)powinno się grać postaciami które się trenuje ( nie mówię tu o pierwszym razie ) parę gier na botach znamy mechanikę to teraz na graczy jedyne miejsce gdzie można próbować nauczyć się last hitowac to customy ( sama technika, teoria i wyczucie) i drafty gdzie jest prawie 100% szansa na to że dostaniemy supporta wtedy możemy się pobawić w last hity dlatego jeżeli martwicie się że w 20 minucie macie ledwo 100 na normalu radze przerzucić się na drafta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to nie ma nikogo do inicjacji pasyw kogmawa jest do tego doskonały :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak można wyjść z elo hell, skoro przez 5 gier pod rząd na elo 850 ktoś afkuje/leavnął?

    OdpowiedzUsuń
  9. znajdz partnera do Duo, z wyzszym ratem.
    Ja tak zrobiłem z KUmplem, który dziwnym trafem przy +30 winów, miał Rating 800. Ja z 1300. Dostawał za Wina średnio 17-18 (-10 - 13 za przegrana) pkt wiec szybko go wygrzebaliśmy.

    W takim przypadku, twój znajomy na 100% będzie najmocniejszy w obu teamach, ty zaś będziesz "najsłabszy". Jeżeli faktycznie masz taki Rating przez pecha, to ta metoda zmniejsza szanse na takie wydarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja tu nadal widze tylko spis :F

    OdpowiedzUsuń
  11. kiedy cos ruszy.. cmon jestem ciekaw

    OdpowiedzUsuń
  12. 1 lipca powstanie nowy portal prowadzony przeze mnie, 100 razy bardziej rozbudowany niż mylol.pl czekaj na informacje na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  13. HAhaha żeby to wyjście z Elo Hell było takie łatwe... Co z tego, ja pierdolę,że ktoś zaczyna statami 5/0/0(150cs-12minuta) ad carry, a zdarzy się taki Draven (inna partia) co ma 0/7 i w 50 minucie w phantomy, butki i BF. GTFO! Jakoś mam pecha do tego, siedzę przeciętnie na 1050 elo i nie mogę pushnąć dalej bo za każdym razem spadam do 980 przez jakiś pokręconych ludzi. Dla przykładu grałem sporo razy duo z kuzynem (1690 ELO) - wylosowało nam 1400 ELo enemie's team. I zawsze pojazd dobry, staty do 0. Czuję się niespełniony, kurwa mać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby wyjść z elo hell trzeba się stać się po prostu lepszym graczem. Elo rating jest dobrym systemem. jesteś na takim elo na jakie zasługujesz :]

      Usuń
  14. Ahri w ap carry inicjatorzy mozna dodac

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wyniki konkursu - na tłumaczenie poradnika Dominion

Nowe palety kolorów dostępne dla daltonistów!