Analiza Patchnote by Kasahara

Cześć. Witam po dłuższej przerwie. Sesje, trochę spraw osobistych, nowa praca, złożyły się na moją dłuższą abstynencję. Dziękuję Artemisowi za wsparcie. A wam za cierpliwość. Przechodząc do rzeczy chciałbym się z wami podzielić analiza patchnote z LuLu. Do rzeczy - oto analiza:  

Blitzcrank

Zmniejszenie kosztu many na grabie powinno zapewnić 1-2 dodatkowe próby złapania przeciwnika podczas lane phase. Zwiększony dmg mimo, niewielkiego przyrostu sprawi, że z ignite (czasem lepsza opcja dla agresywnego supporta (Blitzcrank, Leona, Maokai etc. niż exhaust) na wbicie FB.


Janna


Dość bolesny nerf jeśli chodzi o duele podczas lane phase. Spadnie potencjał naszego carry przeciwko burst AD (Graves, Ezreal, Sivir, Corki), który potrafią zbić tarczę w sekundę a za tym, po najnowszych patchu zabrać i AD. Podczas TF znaczenie pozostanie to samo, 240 dmg tarczy to nie dużo i w kwestii pozycjonowania carry/jego ochrony przez team zależy to czy shield zostanie zbity. Warto zainteresować się Janną jako nietypowym AP carry, polecam do przetestowania, ponieważ posiada duży potencjał w tej roli.

Jax 

Zmiana ulti z ofensywnego na defensywne jest dobrym rozwiązaniem i zapewni mniej problemów z item buildem. Stanie się on standardowy dla bruiserów (Mercury, Wits End, Frozen Mallet/Warmog, Trinity Force, Atma + item sytuacyjny) 45-70 armora i mresa jest dość kosmicznym rozwiązaniem, boję się nawet, że jest to zbyt duża wartość.

Jax dostaje również jeden z największych przyrostów HP na poziom (+180 więcej niż przed update!) co z armor/mresist daje wymiernie duże wartości.

Podsumowując, mam wielkie obawy o ten buff, według mnie, może okazać się zbyt mocny.

Irelia


Tragedii nie ma jednak będzie trzeba być szczególnie ostrożnym w early game, gdy jest najsłabsza.



Rammus

Wolniejsza i mniej bezpieczna jungla. W rezultacie będzie prawdopodobnie musiał junglować z latarnią zamiast philosopher stone, by czyścić ją efektywnie i nie odstawać z lv. Z pewnością nie zniknie z top picków, 3 sekundowe CC jest nadal bolesne.

Shaco

Nietrafony nerf early, nie wiele zmieni, nożyk raczej jest miłym dodatkiem niż siłą Shaco. Nadal ban mode na solo Q do medium ELO.

Shen

Riot jak to bywa do błędów przyznaje się powoli. Myślę, że to jednak ostatni nerf Shena, poprzedni był bliski uznania go za balanced, ten nerf powinien definitywnie załatwić sprawę. 

Shyvana 

Kosmetyczna zmiana, nie będąca istotnym nerfem.


Nerf Life Steal przedmiotów

Jedne co mi przychodzi na myśl, to to, że junglerami będzie lepiej stackować x3 Doran Sword niż robić latarnię by być silnym ogniwem drużyny podczas pierwszych TF. Sam praktykuję to od pewnego czasu i sprawdza się wyśmienicie. 

Dla porównania:

3x Doran Sword

+30 AD
+300 HP
+ 9 % Lifesteal

Gold Cost -  1425

Latarnia

+30 Armor
+23 AD
+12 % Lifesteal 

Gold Cost - 1600

300 HP jest bardziej wymierne w Early Game, gdzie nadal nukerzy stanowią zagrożenie dla Bruiserów.

Paszcza Malmortiusa

Wygląda na zacny przedmiot ale nie dla każdego, prawdopodobnie Olafa/Trynde. Problem w Mres itemami jest taki, że powinny być raczej składane w early, gdy nukerzy bolą nas najbardziej, a tutaj koszt całego itemu jest dość kosmiczny, i będzie musiał być on raczej składany pod koniec rozgrywki, gdzie da według mnie niewiele. 

Komentarze

  1. czyli jak zaczynasz jungle? z doranem od razu czy moze vampire ?

    bo jeszcze jakoś GP bez problemu z vampire można robić ale taki np. WW / noct nie widzę tego

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wyniki konkursu - na tłumaczenie poradnika Dominion

Nowe palety kolorów dostępne dla daltonistów!