Walka 15 - Tristana - Wygrana


Linki do walki - Cześć 1 - Kliknij! oraz Część 2 - Kliknij!

Żeby pokazać, że nie tylko jedną postacią danego typu da się wygrywać tym razem wybrałem Tristanę jak AD Carry.

Na dole trafiłem na nietypową linię w postaci Rammus+Soraka jedyne co można powiedzieć o takim zestawieniu to to że jest nieśmiertelne i nie warte harrashowania. Niestety doszedłem do tego po czasie i z pewnością kosztowało mnie to kilka CS. Na bieżąco analizuj czy warto harrashować przeciwnika, jeśli jest to niewykonalne to skup się na farmie.

W 17 minucie zaliczyłem Sorakę i wieżę. Popełniła ona błąd nie wracając się Nie broń wieży, która i tak padnie.

Niestandardowy set-up przeciwników - 3 offtanków/bruiserów, support dający armora oraz caster zmusili mnie do szybkiej reakcji w postaci zbudowania Last Wispera. Nie stosuj jednego build, ten musi być zmienny w zależności od zastanej sytuacji podczas rozgrywki.   

W przypadku mocno tanky teamu przeciwników cała odpowiedzialność spoczywa w late game na AD carry, ponieważ nikt oprócz niego nie jest wstanie sprostać tak mocno opancerzonemu wrogowi. 

Eeary game - dominacja AP  i junglerów, duża rola supporta, mała rola AD carry i bruisera
Mid game - dominacja bruiserów, średnia rola AP, junglerów, supporta i AD carry
Late game - dominacja AD carry, duża rola bruiserów, średnia rola AP i mala supporta

Oczywiście od tej reguły istnieją wyjątki, jednak najczęściej tak bywa. 

W 28 minucie Riven próbowała mnie zabić w 1vs1, oczywiste było że ten pojedynek wygra, jednak zapomniała, że posiadam summoner skill Exhaust. Exhaust bądź Cleanse potrafią diametralnie zmienić wynik pojedynku 1vs1, używaj tych skilli z rozwagą w najwazniejszych momentach.

W 34 minucie gdy gra zaczęła się układać spotkała mnie niemiła niespodzianka, disconnect! Gdy wróciłem leżał nasz inhibitor na mid lane.

40 minuta, mój błąd albo bug gry. Nie przeskoczyłem przez ścianę tylko się na niej zatrzymałem. Ta głupota mogła doprowadzić do przegranej, na całe szczęście przeciwnicy tego nie wykorzystali.

43 minuta, zauważcie gdy stoję. Bez Flasha nikt nie miał prawa do mnie podbiec, pozycjonowanie i jeszcze raz pozycjonowanie.

Pod koniec gry złożyłem Guardian Angel, według mnie to najważniejszy item dla nafeedowanego carry, gdy ma nastąpić walka decydująca o wygranej.

Ostatni teamfight:

1) Obserwowałem sytuację
2) Obrałem Cel - Malzahar, zabiłem go w jakieś 1,5 sekundy zanim wycastowal ulti.
3) Stwierdziłem, że Soraka będzie kolejnym miękkim celem
4) Zabiłem Sorakę 
5) Zostało 3 bruiserów, więc kolejność była obojętna, wybierałem najbliższy cel
6) Zabiłem Rammusa
7) Zabiłem Riven
8) Został GP
9) Pentakil!!!!! Not... Lee Sin zrobił KS z Q :(

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wyniki konkursu - na tłumaczenie poradnika Dominion

Nowe palety kolorów dostępne dla daltonistów!